Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Lietuvių kalbos savaitės Butrimonių A. Krepštul gimnazijoje renginių kaleidoskopas

Planuota, daugumos mokinių laukta, jau tradicine tapusi lietuvių kalbos savaitė subūrė Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos mokinius ir mokytojus naujoms idėjoms įgyvendinti. Vienas veiklas siūlė mokiniai, kitas pateikė mokytojai. Visi siekė, kad vyktų ir tradiciniai, ir būtų organizuota  naujų, dar neišbandytų  renginių.


Savaitės pradžioje gimnazistai (IG –IVG kl.) buvo pakviesti išbandyti savo jėgų ir pasitikrinti lietuvių kalbos žinių lygį rašant diktantą. Susirinko negausi grupelė. Diktantą rašė tik penkios gimnazistės: Violeta Savel, Anželika Drab (IG), Liana Mikelevič, Katažyna Parvicka (IIG), Barbara Ragelevič (IVG). Patogiai įsikūrusios chemijos kabinete dalyvės klausėsi mokytojos diktuojamo teksto, svarstė, kokias skyrybos ir rašybos taisykles taikyti, kad diktante įsiveltų kuo mažiau klaidų. Nors diktanto tekstas nebuvo didelės apimties, bet pamokos vos užteko. Peržiūrėjus konkurso dalyvių parašytus tekstus, išsiaiškinta, jog geriausiai sekėsi Violeta Savel, gebėjusiai geriausiai taikyti rašybos ir skyrybos taisykles. Violetai skirta pirmoji vieta. Antrąją vietą laimėjo IVG kl. gimnazistė Barbara Ragelevič. Trečioji vieta atiteko Anželikai Drab (IG), ketvirtoji - Lianai Mikelevič (IIG), o Katažynai Parvickai (IIG) teko džiaugtis penktąja vieta šiemetiniame raštingiausio gimnazisto konkurse.

8 klasės mokiniai tuo metu tikrino savo atmintį ir pastabumą rašydami įspūdžių rašinį, kadangi prieš kelias dienas aplankė Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklą bei Norviliškių pilį. Prieš išvykdami į ekskursiją visi dalyviai gavo užduotį  - įsidėmėti ir užfiksuoti keliautojo užrašuose kuo daugiau informacijos. Taigi atėjo laikas aprašyti ryškiausius kelionės įspūdžius. Išvyka mokiniams patiko, todėl šią rašymo užduotį jie stropiai pradėjo. Mokiniai, kurie primiršo ar neįsidėmėjo kai kurių faktų, prašė draugų pagalbos. Taip vieni kitiems padėdami, vis prisimindami įdomiausias kelionės akimirkas, aštuntokai  sukūrė įspūdžių rašinį.

Šeštokai antradienį per penktą pamoką iškeliavo į Butrimonių seniūnijos biblioteką, nes buvo pakviesti dalyvauti skaitytojų konferencijoje ,,Skaitydami save turtiname.“ Konferencijos pradžioje bibliotekininkė supažindino jaunuosius skaitytojus su leidiniais, kurie saugojami bibliotekoje. Didžiausio susidomėjimo susilaukė naujoji knygų paieškos sistema, kuri jau įdiegta visose Šalčininkų rajono bibliotekose.

Išklausę aktualiausias naujienas šeštokai dalijosi įspūdžiais komentuodami šį mėnesį savarankiškai perskaitytas knygas. Į svečius mokiniai atskubėjo ne tuščiomis rankomis, atsinešė pačių sukurtą įdomų plakatą, kuriame surašė svarbius skaitančiojo knygas žmogaus privalumus.

Per šeštą pamoką į biblioteką skubėjo IIG klasės gimnazistai. Lietuvių kalbos mokytoja ir bibliotekininkė pasiūlė gimnazistams dalyvauti diskusijoje ,,Ar knyga skatina tobulėti?“ IIG klasės gimnazistai taip pat sužinojo visas bibliotekos naujienas, kai kurie net pasišovė išbandyti, kaip veikia naujoji leidinių paieškos sistema. Daugumą sudomino greitai pasirodysianti skaitytojo kortelė, kuri, pasak bibliotekininkės I. Ogurcovos, veiks visose Lietuvos bibliotekose.

Gimnazistai buvo labai aktyvūs: ieškojo reikiamos knygos, pateikė kūrinio anotaciją, sukūrė pasirinktos knygos reklamą ir organizavo įdomiausios knygos rinkimus. Prasidėjus aktyviai diskusijai dauguma stengėsi patvirtinti teiginį, kad knyga yra reikalinga ir mažam, ir jaunam, ir brandaus amžiaus sulaukusiam skaitytojui. Renginiui baigiantis bibliotekininkė už aktyvų dalyvavimą apdovanojo visus dalyvius ir pakvietė dažniau lankytis bibliotekoje.

IVG klasės gimnazistai susirinko į literatūrinę viktoriną „V. Mykolaičio-Putino gyvenimas ir kūryba“. Dvi komandos – merginų ir vaikinų – varžėsi, kas geriau prisimena žymaus lietuvių rašytojo biografijos faktus ir kūrinius. Įtampa augo pateikiant kiekvieną naują klausimą, nes abi komandos buvo gerai pasiruošusios. Ir vis dėlto laimėtojų laurus nuskynė merginos – laimėjo surinkusios vienu tašku daugiau. Sveikiname!

IG klasės gimnazistams viena pamoka šią savaitę vyko taip pat netradicinėje aplinkoje. Ši gimnazistų  klasė taip pat skubėjo į biblioteką. Ten juos pasitiko bibliotekininkė I. Ogurcova. Daug naujienų turėjo pranešti skaitytojams, supažindino su naujai rengiamu knygų katalogu, leido išbandyti leidinių paieškos sistemą. Gimnazistai surengė diskusiją ,,Kuo žavi knygų skaitymas“. Kiekvienas pasakojo apie įdomiausią perskaitytą knygą ir argumentuodami siūlė knygą būtinai perskaityti klasės draugams.

Savaitės viduryje lietuvių kalbos kabinetai buvo transformuoti į posėdžių sales, nes ir IG ir IIIG klasės gimnazistai buvo pasirengę improvizuotai literatūrinio teismo pamokai. III G klasės gimnazistai surengė literatūrinį teismą pagal J. Biliūno novelę „Ubagas“. Kaltinamasis buvo Petro Sabaliūno sūnus. Teismo posėdyje „dalyvavo“ ir pats Petras Sabaliūnas, jo advokatas, viena Sabaliūno duktė, sūnaus advokatė, stebėtojas, teisėjas ir sekretorė. Kiti mokiniai atidžiai klausėsi ir  užsirašė pastabas apie stebėtus veiksmus, nes mokiniams  buvo skirtas žurnalistų vaidmuo, todėl jie privalėjo parašyti straipsnius, kuriuos publikuos laikraščiuose. Visi literatūrinio teismo dalyviai stengėsi kalbėti argumentuotai, pagrįstai įrodinėjo savo tiesą, o teismo pabaigoje nuskambėjo teisingumą grąžinantis nuosprendis: vaikai, skriaudžiantys savo tėvus, negali būti laimingi. Senas tėvas ir vėl gyvens savo namuose.

IG klasės gimnazistai teismo posėdyje, remdamiesi K. Borutos romano ,,Baltaragio malūnas“ motyvais, svarstė, kas kaltas dėl Baltaragio Jurgos patirtos tragedijos. Kalbas buvo parengę nukentėjusieji, kaltinamieji, jų gynėjai, liudytojai. Procesas buvo sunkiai valdomas, nes visi dalyviai stengėsi vienas kitą įtikinti, gynėjai aktyviai užtarė savo ginamuosius, iškalbingas Pinčukas taip pat nenorėjo pripažinti kaltės, todėl teisėjui teko ne kartą raminti visus dalyvius. Po aršių kalbų emocijos  trumpam nutilo, teisėjas galėjo perskaityti nuosprendį. Dalyvavimas improvizuotame teismo procese gimnazistams buvo gera proga atskleisti viešojo kalbėjimo techniką, ugdyti įtaigaus kalbėjimo stilių, mokytis argumentuoti, tuoj pat atsakyti oponentui.

Dėmesio sulaukė ir 5 – 8 klasių mokiniai, kurie buvo pakviesti dalyvauti raštingiausio mokinio konkurse. Pasitelkus mokymosi svetainės ,,Lietuvių kalbos kursas 7-8 klasėms“ mokomąją medžiagą 30 mokinių sėdo pasitikrinti, kaip sekasi rašyti diktantą. Klausydamiesi diktuojamo teksto stengėsi taikyti žinomas rašybos taisykles, skirti ilguosius ir trumpuosius balsius, dėti skyrybos ženklus. Geriausiai diktantą šiais metais parašė septintokų atstovai: I-oji vieta - E. Junda, II-oji vieta -  L. Mikelevič, III-oji vieta – D. Voitkevič.

Verta parašyti ir apie pačius mažiausius gimnazijos mokinius – pradinukus. Pirmadienį ir antradienį per lietuvių kalbos pamokas trečios ir ketvirtos klasės mokiniai kūrė mįsles. Remdamiesi asmenine patirtimi ir atlikdami užduotis, išsiaiškino mįslės sąvoką, pildė lentelę, įvardijo mįslių tematiką, skaitė mįsles ir jas minė. Įgiję žinių pabandė patys sukurti mįslių. Sekėsi šauniai. Sukurtas mįsles užminė klasės draugams, kuriems buvo įdomu draugų sukurtas mįsles įminti.

Ketvirtadienį 10 val. aktų salėje vyko viktorina ,,Iš pasakų skrynelės“. Viktorinos tikslas - skatinti mokinių domėjimąsi pasakomis, atskleisti savo žinias, gebėjimus, lavinti komandinio darbo įgūdžius. Kiekvienos komandos laukė užduotys: reikėjo iš pabirusių žodžių sudėlioti pasakos apibrėžimą, įspėti pasakų pavadinimus, išrinkti sakinius, kuriais prasideda pasakos, surinkti iš atskirų detalių pasakos veikėjo portretą,  įspėti, iš kokios pasakos yra tam tikras rekvizitas. Nugalėjusi komanda audringai džiaugėsi savo pergale. Kitoms komandoms irgi puikiai sekėsi, tad pralaimėjusių nebuvo. Komandos apdovanotos diplomais. Pradinukai ne tik patikrino savo žinias, bet mokėsi tolerancijos, nuoširdumo, dosnumo – savybių, kurios būdingos pasakų herojams.

Penktokai per lietuvių kalbos savaitę dalyvavo netradicinėje pamokoje, kurios tema buvo ,,Nuotykių šalyje.“ Mokiniai susipažino su tekstų rūšimis. Raiškiai skaitė pavyzdžius – ištraukas iš perskaitytų knygų. Aptarė ir įvertino draugų parengtus pranešimus. Skaidrės, plakatai ir kitos vaizdinės priemonės tikslingai paįvairino lietuvių kalbos pamoką. Mokiniai grupėse kūrė pasakojimus apie nepasisekusią išvyką į gamtą. Samprotavo, svarstė, reiškė savo nuomonę apie nuotykius. Penktokai noriai dalyvavo ir kituose lavinamuosiuose konkursuose: ,,Įminkime mįsles“, ,,Mūsų mįslės“, „Renkame lietuvių kalbos žinovą.“ Dirbo su mokymosi svetainės ,,Lietuvių kalbos kursas 5-6 klasėms“ mokomosios programos produktais. Dainavo lietuvių liaudies dainą ,,Lėk, gervele.“

Daug džiaugsmo visiems pradinukams  ir penktokams suteikė linksmojo aitvaro kūrimas. Mokiniai rinko patarles, posakius, priežodžius, mįsles, paukščių garsų pamėgdžiojimus – viską užsirašė kaspinėliuose, kuriuos pritvirtino ant ilgos aitvaro uodegos.
Kiekviena savaitės diena buvo pilna renginių: vyko konferencijos, viktorinos, kolegos buvo kviečiami į atviras pamokas, popamokinė veikla taip pat buvo siejama su lietuvių kalba. Visus lydėjo gera nuotaika, entuziazmas, mokiniai džiaugėsi naujomis galimybėmis išbandyti savo gebėjimus, pasitikrinti, ar pakanka  žodžių mintims reikšti. Visus vienijo vienas tikslas – komunikavimas ir kultūrinių kompetencijų ugdymas.

Butrimonių A. Krepštul gimnazijos informacija

Parašykite komentarą

Apsaugos kodas

Ačiū, komentaras bus matomas kai administratorius jį patvirtins.

Komentarai

{{msg}}

{{comment.name}}
{{comment.time | u2date : 'yyyy.MM.dd'}}
{{comment.comment}}