
Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos mokiniai, paraginti slaugytojos S. Šengerej, balandžio 30 d. aktyviai dalyvavo Triukšmo supratimo dienos akcijoje ,,Tylos stebuklinga versmė“.
Vyresniųjų klasių mokiniams paskaitą skaitė slaugytoja S. Šengerej, o pradinukams apie triukšmo žalą pasakojo gimnazijos soc. pedagogė Ž. Bobin. Abi pranešėjos akcentavo, kad žmogaus nervų sistemai itin žalingas garsus muzikos klausymasis, stiprus mobiliojo telefono skambučio garsas, kompiuterinių žaidimų skleidžiami garsai taip pat nepalankūs žaidėjo sveikatai.
Pranešėjos suteikė teorinių žinių apie garso savybes ir akcentavo, kad normalią klausą turintis žmogus paprastai girdi nuo 20 iki 200 hercų garsus. Visi paskaitos dalyviai buvo perspėti, kad kuo garsas stipresnis, tuo greičiau vystosi kurtumas. Mokiniai buvo paskatinti gerbti tylą, tausoti savo ir kitų sveikatą.
Dalyvaudami akcijoje ,,Tylos stebuklinga versmė“ 5, 6, 8, Ig ir IVg klasių mokiniai surengė plakato konkursą tylos išsaugojimo tema. Plakatuose atsirado susimąstyti skatinantys užrašai: ,,Triukšmas – žudo“, ,,Saugok tylą“, ,,Aš saugau tylą“, ,,Kurk tylą“ ir kt. Paskelbtame nuotraukų konkurse noriai dalyvavo įvairių klasių kolektyvai, kurie kūrė menines kompozicijas ir stengėsi tas surežisuotas akimirkas užfiksuoti kadre. IVg klasės mokinės sukūrė trumpą filmuką, kurio tikslas – visus paraginti gerbti tylą.

Per pertraukas soc. pedagogė Ž. Bobin kvietė mokinius užsukti į ,,Tylos oazę“, kurioje buvo galima paskaityti knygą ar žurnalą, pažaisti pamėgtus stalo žaidimus, tyliai pasišnekučiuoti su geru bičiuliu. Gimnazijos skaitykloje šią dieną taip pat buvo tyliau, nes kalbėtis galima buvo tik pašnibždomis, girdėjosi tik tylus kompiuterių procesorių ūžesys – garso sistema buvo išjungta.
Mokiniai išbandė jėgas talentų konkurse kurdami eilėraštukus tylos tema. Vyresnieji mokiniai kūrė individualiai, o jaunesnieji bendradarbiaudami ir padedant mokytojai sukūrė galbūt savo pirmuosius posmelius. Penktokai pripažino, kad geriausi eilėraštukai yra ,,Ačiū tylai“ ir ,,Tyla ir vaikai“.
AČIŪ TYLAI TYLA IR VAIKAI Tyliai medžiai ošia.
Tyliai gyvena vaikai.
Ypač tyliai upelis čiurlena.
Ypatingai tylą saugo
Linguoja beržo šakos.
Lina, Tomas, Romas,
O pušis nuo vėjo linksi.
Olia, Olga, Jonas.
Spygliukai žemėn krenta.
Saugo tyliai žaisdami.
Voverė ant šakelių supas.
Mamai pasaką sekdami
Akeles kiškelis krapštos.
Ir tėčiui nuotykius pasakodami.
Lakštingala negieda po audros.
Namai linksmi, vaikai sveiki.
Apuokas naktį tyli.
Už tylą atsakingi čia visi:
Netriukšmauk ir tu:
Tėtis ir mama, broliai ir sesės.
Durų netrankyk.
Ė, tikra tiesa: tyla – gera byla.
Ačiū už tylą gamtai pasakyk.
Nors šią dieną gimnazijoje nevyravo mirtina tyla, bet tikrai buvo tyliau. Gal mokinius gerbti tylą paskatino mintys, užplūdusios, kai per pamokas buvo skelbiama tylos minutė, gal paskaitose išgirsta informacija paskatino laikytis susitarimo saugoti tylą, o gal dauguma suprato, kad saugodami tylą saugo savo ir kitų sveikatą.
Butrimonių A. Krepštul gimnazijos informacija