![](/data/public/uploads/2020/01/ifjowl53e.jpg)
2010 metų pavasarį kartu su dar 41 mokykla įsijungusi į nacionalinį švietimo projektą „Besimokančių mokyklų tinklai 2“ Baltosios Vokės „Šilo“ mokyklos komanda šį rudenį dalyvavo jau baigiamajame šio projekto seminare Vilniuje „Besimokančių organizacijų tinklo kūrimo metodika: patirtis ir perspektyvos“.
Mūsų mokyklai atstovai: Šalčininkų rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Julė Adamonienė, mokyklos direktorė Nijolė Balinskienė, mokytojai Violeta Bukatka, Aušra Varnelienė, Liucija Sakovič, Ernestas Vėta ir soc. pedagogė Raimonda Vengrytė – aktyviai dalyvavo net septyniuose dviejų dienų BMT2 seminaruose įvairiuose Lietuvos miestuose (Panevėžyje, Druskininkuose, Klaipėdoje, Vilniuje), o šių metų birželio mėnesį dalijosi patirtimi seminare – kūrybinėse dirbtuvėse „BMT patirtis“.
Kuo buvo naudingas ir ką mums davė dalyvavimas šiame projekte? Dalyvaudama BMT2 projekte „Šilo“ mokykla buvo išsikėlusi problemą „Neadekvatus mokyklos vertinimas vietos bendruomenėje“. Taigi buvo siekiama pakeisti arba bent jau pagerinti vietos bendruomenės požiūrį į mokyklą, skatinti glaudesnį tėvų ir mokyklos bendradarbiavimą.
Visų pirma, buvo nuspręsta stiprinti klasių bendruomenes, organizuoti daugiau bendruomenės renginių, stiprinti moksleivių savivaldos veiklą, taip tikintis formuoti mokytojų, mokinių ir jų tėvų (tai ir yra mokyklos bendruomenės) tapatumo su mokykla jausmą.
Galime teigti, jog pastebime teigiamų pokyčių. Bendruomenės nariai intensyviau dalyvauja mokyklos veikloje – mokykloje organizuotose Atvirų durų ir Bendruomenės dienose kai kurie tėveliai jau vedė vaikams pamokas (Natalija Šinkarenko mokė vaikus per technologijų pamokas, Anželika Veder mokė, kaip vaikams suteikti pirmąją pagalbą), įsteigtas Tėvų klubas, kuris turėtų padėti spręsti iškilusias problemas. Pastebimas tėvelių geranoriškumas, pozityvus nusiteikimas mokyklos atžvilgiu. Sustiprėjo ir mokyklos savivaldos indėlis į mokyklos valdymą – savarankiškai organizuodami įvairius renginius mokykloje, jie pajuto asmeninę atsakomybę už vykdomą veiklą,
BMT-2 projektas buvo naudingas ir mokytojams: išmokome daugiau dirbti komandinį darbą, veiklos, orientuotos į konkretų rezultatą, planavimo, įgyvendinimo, jos vertinimo ir įsivertinimo, įgijome naudingos patirties, kaip identifikuoti kylančias problemas ir efektyviau jas spręsti, kaip vesti seminarus, kaip sudominti klausytoją ir išradingai pateikti informaciją ir kt. Gavome ne tik daug vertingos informacijos, bet ir susipažinome su kolegomis, kuriems kyla panašios problemos, kaip ir mums, ir „užmegztas tinkliukas“ padeda jas kur kas efektyviau spręsti.
Taigi, nors mūsų darbas projekte nors ir baigiasi, bet norime naujomis idėjomis, atradimais pasidalinti su kitomis rajono (ir ne tik jo) mokyklomis ir ,,užmegzti“ savo patirties sklaidos tinkliuką, ir ne tik, kad būtų įgyvendinta besimokančios ir besidalinančios organizacijos idėja, bet taip kur kas labiau palengvinsime darbą ir greičiau išspręsime kylančias problemas.