Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Eišiškių gimnazijoje vyko mokytojų metodinė konferencija

Birželio pradžioje, kai mokyklose nutyla įprastas šurmulys, gimnazijų koridoriuose gali išvysti tik susirūpinusius abiturientus, atbėgančius į mokyklą pasidalinti savo viltimis ir nerimu, laukiant egzaminų rezultatų. Tuo tarpu mokytojų bendruomenei tarsi atsiveria daugiau galimybių apmąstyti ir savo nuveiktus darbus, pasidalinti su kolegomis svarbiausiais metų džiaugsmais ir reikšmingiausiais pedagoginiais atradimais.
Birželio 6 dieną Eišiškių gimnazijoje vyko jau tradicija tapusi mokytojų metodinė konferencija „Pasirinkime tai, kas mus augina, gerina, džiugina, šviesina“. Kaip visada didelę organizacinių rūpesčių naštą ant savo pečių nešė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Danutė Skiauterienė.

Jau nuo pat pirmų minučių konferencija žadėjo daug įdomių pranešimų ir minčių. Šis renginys – tai apibendrinimas ir pasidalijimas nuveiktais darbais, todėl  pirmas pranešimas buvo skirtas metodinės veiklos apibendrinimui už 2013-2014 mokslo metus (mokytoja Danutė Skiauterienė).

Visi pedagogai suvokia, kad vienas iš raktų į ugdymo proceso sėkmę yra kvalifikacijos tobulinimas. Apie visiems mokytojams rūpimus klausimus ir naujoves kalbėjo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Alicija Jankevič.

Mokykla neįsivaizduojama be tėvų, tai dar vienas žingsnis į mokymosi sėkmę. 1 klasės mokytojos Irenos Staševskos įdomus pasakojimas apie bendradarbiavimo būdus su tėvais prikaustė visų mokytojų dėmesį. Pranešėja pristatė savo tikrai didžiulį darbą ne tik su vaikais, bet ir su tėvais.

 

Metodinės auklėtojų grupės vadovė Jolanta Andrukonienė pranešime „Netradicinė klasės valandėlė kaip prielaida, skatinanti mokinių mokymosi motyvaciją“  pasidalijo įdomiomis mintimis, kaip galima dirbti su auklėtiniais.

Mokykla yra integrali visuomenės dalis, todėl norint užtikrinti  efektyvesnę mokyklos veiklą, būtina bendradarbiauti ne tik su tėvais, bet ir su kitais mokytojais, išeiti už mokyklos ribų. Lenkų kalbos mokytoja Zofija Sokolovska dalinosi bendradarbiavimo patirtimi su pradinių klasių mokytojomis ir mokyklos bei miesto bibliotekininkėmis.

Dar vienas mokyklos darbo sėkmės kriterijus yra olimpiados, konkursai. Lietuvių kalbos mokytoja Svetlana Paliukienė pasakojo apie savo darbo su ypač gabiais moksleiviais patirtį, juk gabus mokinys – laimė ir iššūkis mokytojui. Visi konferencijos dalyviai pasidžiaugė mokytojos ir jos mokinio sėkme, kuris Respublikinėje lietuvių (valstybinės) kalbos olimpiadoje užėmė 3 vietą ir buvo apdovanotas diplomu už puikiai atliktą kūrybinę užduotį.  Pats olimpiados prizininkas pristatė savo kūrybinę užduotį, kuri privertė ne vieną mokytoją nubraukti susijaudinimo ašarą.

Darbas mokykloje – tai ne tik pamokos, renginiai, bet ir taip visų mokinių mėgstamos išvykos, ekskursijos. Istorijos mokytoja Janina Sliževska pakvietė visus konferencijos dalyvius virtualiai pakeliauti ne tik po mūsų rajoną, bet ir po gražius Lietuvos miestus, kuriuose buvo kartu su savo mokiniais. Mokytoja daro išvadą, kad nebūtina toli keliauti. Galima daug ko įdomaus pamatyti ir mūsų rajone: Pavlovo respubliką ir Anos Krepštul muziejų. Taip pat mokytoja J.Sliževska pažymėjo, kad ekskursijos sėkmė priklauso nuo pasiruošimo.

Anglų kalbos mokytoja Violeta Titko pasidalijo mintimis, kaip galima kūrybiškai mokyti užsienio kalbų, supažindino su reikalavimais sėkmingai šiuolaikinei pamokai. Ypač auditorijos susidomėjimo sulaukė parodytas filmukas.

Konferencijos organizatorė ir vedančioji aptarė, apibendrino pranešimuose išsakytas mintis, pabrėžė pranešimų turiningumą bei kokybę.
Nors daugelio mintis vis labiau valdo artėjančios atostogos, bet visus konferencijos dalyvius vienijo noro keistis, mokytis ir tobulėti dvasia. Klausantis kolegų mokytojų galvose jau gimė naujų idėjų ateinantiems mokslo metams, įtaigūs ir informatyvūs pranešėjų žodžiai skatino susimąstyti apie netradicines pamokų organizavimo formas.

Konferenciją pagyvino pradinių klasių mokytojos Česlavos Romanovskos įstabaus grožio pinti darbai iš laikraščių ir mokytojos Olgos Gelezedinovos karpinių darbai.

Taigi šiandien švietimo kokybė tiesiogiai priklausoma nuo kūrybiško mokymo(si) metodų, be kurių neįsivaizduojamas sėkmingas ugdymo procesas.

Norėtųsi padėkoti visoms pranešėjoms už puikių idėjų gausą ir neįkainojamą patirtį.


Lietuvių kalbos mokytoja
Veslava Minakovska-Petrauskienė