Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Gerų žodžių nebūna per daug

Gerų žodžių nebūna per daug

Žodis gydo, žodis žeidžia - taip byloja lietuvių liaudies patarlė. Deja, kasdieniame gyvenime mes šykštime gerų žodžių, retai juos vartojame.

Gruodžio  2 dieną, penktadienį Dieveniškių „Ryto“ ir Dieveniškių Adomo Mickevičiaus gimnazijų mokiniai nusprendė geru žodžiu praskaidrinti naują dieną ir organizavo „Gero žodžio“ dienos akciją, kurioje dalyvavo Dieveniškių „Ryto“ gimnazijos I g klasės ir Adomo Mickevičiaus gimnazijos I ir II g klasių mokiniai. Ši akcija – tai tarpkultūrinio  projekto „Kino gijos 2“ dalis, kurį pasiūlė VŠĮ ,, Natrix natrix“ ir rėmė asociacija ,,Kūrybinės jungtys“ bei Lietuvos kultūros taryba.

Projektas „Kino gijos 2“ mūsų ir kaimyninėje gimnazijose buvo vykdomas nuo spalio pradžios. Mokiniai dalyvavo šešiuose užsiėmimuose, kurių metu dirbo su projekto vadove, režisiere Jūrate Samulionyte: mokėsi dirbti komandoje, bendradarbiauti, filmuoti, montuoti video. Projekto tikslas – ugdyti mokinių pilietiškumą, gebėjimą dirbti įvairiose darbo grupėse, originaliai spręsti įvairaus pobūdžio užduotis. Galutinis projekto rezultatas - sukurti socialinę reklamą ir organizuoti akciją gimnazijoje.

 


 Per pirmąjį užsiėmimą vyko mokinių prisistatymai, sąvokos „pilietis“ interpretacija, kas yra pilietiškas elgesys ir kaip jį atpažinti. Projekto vadovė supažindino dalyvius, kokios yra pagrindinės kadro  rūšys, ir per pirmąjį užsiėmimą mokiniai turėjo nufilmuoti scenas iš jiems pateiktų filmų panaudodami visas kadro rūšis.

Antras užsiėmimas prasidėjo nuo klausimo mokiniams „Kokį pilietišką veiksmą jie atliko šią savaitę?“, kiekvienas iš mokinių turėjo pasisakyti. Šio užsiėmimo metu mokiniai turėjo pagalvoti grupėje ir įvardyti problemas, su kuriomis susiduria kasdien gimnazijoje ir už jos ribų. Namų darbams gavo užduotį – apklausti mokinius arba mokyklos darbuotojus, siekdami išsiaiškinti, kokių problemų, trūkumų pastebi gimnazijoje.

Per trečią užsiėmimą mokiniai pristatė savo namų darbą, nufilmuotą medžiagą. Iš vadovės sulaukė pagyrimo, kad visi atėjo pasiruošę. Aptarus filmavimo klaidas, įvardijome problemas, kurios atsispindėjo reportažuose, ir jas užrašėme lentoje. Bendromis jėgomis papildėme sąrašą ir kitomis problemomis. Tada mūsų visų laukė sunki užduotis – atrinkti vieną problemą, kuri yra aktualiausia mūsų gimnazijų bendruomenėms. Atrinkome  problemų penketuką, į kurį įėjo rūkymas, patyčios, pagarbos stoka, nepasisveikinimas ir brangus maistas. Tada visi draugiškai balsavome ir daugiausiai balsų gavo aktualiausia problema – pagarbos stoka.

Ketvirto užsiėmimo metu nusprendėme, kad akcija, kurią organizuosime, turės pavadinimą „Gero žodžio“ diena. Sukūrėme tos dienos veiklos sąrašą ir pasiskirstėme pareigomis. Toliau mūsų kolektyvas buvo padalintas į tris komandas, kiekviena gavo reklamos pristatymo tikslą, jų buvo trys: informuoti, paskatinti veikti ir sužadinti. Visos trys reklamos turėjo savo tikslą, reklama turėjo būti susijusi su akcijos tematika.


Penkto užsiėmimo metu abi gimnazijos virto filmavimo aikštelėmis, o reklaminių siužetų dalyviais tapo ne tik projekto dalyviai, bet ir gimnazijų bendruomenės nariai.

Šeštas užsiėmimas vyko po akcijos ir buvo skirtas refleksijai, siekiant aptarti, kas pavyko, kas nepavyko, įsimintiniausi projekto momentai, ko pritrūko ir ką galima būtų pakeisti, jei projektą įmanoma būtų pratęsti.

Užsiėmimų metu mokiniai išmoko dirbti komandoje, bendradarbiauti, filmuoti ir montuoti video. Reklamos buvo sukurtos ir pristatytos abiejose gimnazijose. Akciją Adomo Mickevičiaus gimnazijoje vykdė direktorės pavaduotoja ugdymui Gražina Gedroit, „Ryto“ gimnazijoje už akciją buvo atsakinga istorijos mokytoja Rita Berdnikova. Nuo pat ryto projekto dalyviai įsegė emblemas gimnazijų bendruomenių nariams. Gimnazijų mokiniai buvo maloniai nustebinti atradę užrašus ant savo suolų su žodžiais „labas“, „geros dienos“, „nusišypsok“, „pralinksmėk“, „šypsokis, nes tau tinka, o man patinka“. Per pertrauką mokiniai ir mokytojai vieni kitiems „dovanojo“ apkabinimus, dalijosi gerais žodžiais ir komplimentais. Per ilgąją pertrauką abiejų gimnazijų bendruomenės kartu smagiai ir linksmai sušoko šokį. Akcija praėjo sėkmingai, buvo džiugiai sutikta abiejų gimnazijų bendruomenių ir nuspręsta, kad tai gali tapti tradicija.

Mokiniai šio projekto metu įgijo neįkainojamos patirties filmavimo, video montavimo srityse. Kiekvienam dalyviui buvo įteiktas padėkos raštas.

   



Dieveniškių ,,Ryto“ gimnazijos istorijos mokytoja Rita Berdnikova