
Tautinį identitetą pradedama ugdyti jau darželyje ir vaikams tai gali būti įdomu.
Tam, kad vaikai galėtų pažinti savo Tėvynę, darželio grupėse yra įrengiami Lietuvos kampeliai, kuriuose galima rasti Lietuvos vėliavą, herbą, knygas ir atvirukų rinkinius apie mūsų valstybę bei kitą su ja siejamą atributiką. Dažniausiai tie kampeliai būna aktyviai naudojami ugdymo procese tik vasario mėnesį, kai ruošiamasi darželinukų vadinamam „Lietuvos gimtadieniui” (Lietuvos valstybės atkūrimo šventei). Per tokį trumpą laiką vaikai negali įtvirtinti savo žinių apie Tėvynę, o kitu laiku skirti daugiau dėmesio tam dažniausiai negalime dėl kitų temų nagrinėjimo.
Tačiau šiais metais mano grupėje situacija pasikeitė, kai mes priėmėme Maišiagalos lopšelio-darželio kvietimą dalyvauti etnokultūros projekte „Iš tautosakos lobynų”.
Rengdamos savo grupės projekto planą, mes supratome, kad visai nesudėtinga įpinti lietuvių tautosaką į mūsų dienotvarkę: mokslo metų bėgyje muzikos valandėlių metu mes galime šokti ratelius, susipažinti su liaudies muzikiniais instrumentais, kūno kultūroje panaudoti liaudies žaidimus ir skaičiuotes, organizuoti maisto ruošimo ir ragavimo valandėles.

Jau pirmosiomis projekto įgyvendinimo savaitėmis vaikai ne tik susipažino su lietuvių liaudies žaidimais, dainelėmis, rateliais, pasakomis ir skaičiuotėmis, bet ir sužinojo bei paragavo patiekalų, kuriuos gamindavo dar mūsų prosenelės. Senais laikais, kai dar nebuvo saldainių ir kitų saldumynų, kurie taip traukia mūsų vaikus šiandieną, mamytės ir močiutės džiugindavo savo vaikus keptais obuoliais ir duona su medumi, pabarstyta saulėgrąžų sėklomis. Kepti obuoliai pasirodė vaikams rūgštoki, o juoda duona su medumi ir saulėgrąžų sėklomis vaikams labai patiko. Nustebino vaikus ir auklėtojų pasakojimas apie tų laikų vaikų žaislus: medinį arkliuką ir skudurinę lėlę.

Mūsų projektą pagražino ir paįvairino apsilankymas Eišiškių S. Rapolionio gimnazijos kraštotyros muziejuje „Atmintis“. Mes esame labai dėkingi muziejaus įkūrėjui ir vadovui Vytautui Dailidkai už įdomų pasakojimą apie mūsų protėvių gyvenimo akimirkas. Muziejaus vadovas ne tik pasakojo apie linų apdirbimą, bet ir parodė kaip tai buvo daroma bei leido vaikams pabandyti „iššukuoti” linus su tam skirtu šepečiu. Pradžiugino vaikus ir dainavimas kartu su muziejaus vadovu. Berniukai labiausiai susidomėjo akmeniniais patrankų sviediniais ir akmens amžiaus įrankiais. O mergaitės liko nustebintos dujokauke, naudotą dar Pirmajame pasauliniame kare, ir senais pinigais.
Kiek priešmokyklinukui reikia žinoti apie Tėvynę? Svarbu suteikti vaikams informacijos, o kiekvienas vaikas įsisavins iš istorijos pamokėlės tiek, kiek jam leidžia jo patirtis ir gebėjimų lygis.
Šalčininkų r. Eišiškių lopšelio-darželio „Žiburėlis”
auklėtoja Natalja Sokolova