Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Kaip lituanistai sėmėsi patirties ir pavasario ieškojo

Balandžio 14 d. rajono lietuvių kalbos  ir literatūros mokytojai išsiruošė į Dieveniškių  ,,Ryto“ vidurinę mokyklą, nes šioje įdomia  ir prasminga popamokine veikla garsėjančioje mokykloje vyko  seminaras. Susirinkusius mokytojus pasveikino mokyklos direktorė Lolita Mikalauskienė ir palinkėjo visiems sėkmingo darbo.
Pirmąją seminaro dalį įtaigiai apie netrukus pasirodysiančius vadovėlius  ir kitas mokomąsias priemones  pasakojo ,,Šviesos“ leidyklos švietimo sistemos koordinatorė pedagogams  E. Miškinytė. Nors ši lektorė jau ne pirmą kartą susitinka su mūsų rajono lituanistais, bet visada atveža naujovių. Šįkart aptarė 9 ir 10 klasės lietuvių kalbos mokomųjų priemonių komplektus, pademonstravo skaitmeninių pamokų privalumus, supažindino su naujai išleistomis  knygomis. Kai kuriuos leidinius pedagogai galėjo įsigyti per pertraukėlę. Mokytojai susipažino su http://www.sokvadoveliai.lt, http://www.sviesa.lt teikiamomis paslaugomis mokytojams. Be to, kiekvienas seminaro dalyvis gavo patį naujausią ,,Šviesos“ leidyklos laikraštį ,,Šoktonas“.

 

Antroji seminaro dalis buvo itin aktuali daugumai atvykusių pedagogų, nes Dieveniškių ,,Ryto“ vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja V. Kisielytė-Hancharyk pasidalino patirtimi, kaip planuoja ir organizuoja popamokinę lituanistinę veiklą. Mokytoja akcentavo, jog svarbu mokinius ne tik išmokyti skaityti, analizuoti kūrinius, atpažinti kalbos dėsnius ir taisykles, bet itin svarbu žadinti ir puoselėti kūrybiškumą. Mokytoja pabrėžė, kad planuodama mokslo metų veiklas nuolat tariasi su mokiniais, domisi jų nuomone, išklauso pageidavimų, todėl tai, kas vyksta mokslo metų eigoje, mokinių yra laukiama ir noriai įgyvendinama. Mokytoja pasidžiaugė, kad sėkmingai gyvuoja   dramos studija ,,Arlekinas“, jau 14 metų nuosekliai dirbant apie mokyklos naujienas jaunieji žurnalistai rašo mokinių laikraštyje ,,Saulėtekis“. Šiais metais mokykloje mokiniams tapo dar įdomiau, nes buvo įsitraukta į projekto ,,Kūrybinės partnerystės“ siūlomą veiklą. Mokykloje organizuojama daug renginių, dažnam mokiniui įsimintini lietuvių kalbos savaitės renginiai.

                                             

Seminaro dalyviai galėjo stebėti viešosios diskusijos fragmentą, kai mokiniai, vadovaujami mokytojos, išsakė savo įžvalgas apie K. Donelaitį ir eiliuotą  poemą ,,Metai“. Vieni diskusijoje dalyvavę mokiniai argumentuotai dėstė nuomonę, gebėjo pagrįsti, kodėl verta skaityti kūrinį, domėtis senąja literatūra ir ją kūrusių asmenybių gyvenimu, o oponuojantieji mokiniai taip pat nepristigo svarių argumentų siekdami įrodyti, kodėl daliai jaunimo sunku suvokti XVIII a. literatūrą. Po 10 klasės mokinių diskusijos išsamesnes prezentacijas apie K. Donelaičio gyvenimą, kūrybą pateikė trys 12 klasės mokinės, kurioms talkino ir kiti  bendraklasiai, kurie raiškiai skaitė poemos ,,Metai“ ištraukas. Išskirtinio visų seminaro dalyvių dėmesio ir aplodismentų sulaukė 11 klasės mokinė  J. Misiukevičiūtė, padeklamavusi savo kūrybos eilėraštį ,,Kristijono Donelaičio ,,Metus“ perskaičius“.

Pasiklausę viešosios diskusijos ir prezentacijų,  paragavę blynų mokytojai gavo neįprastą užduotį ir išskubėjo... pavasario ženklų Dieveniškėse ieškoti. Na, gal ir ne pavasario, o kitokių vietovės ir rašto ženklų ieškoti. Kiekviena komanda  keliavo tik jai vienai numatytu maršrutu vis atrasdama ir atlikdama nurodytas užduotis. Teko rasti ir hortenziją, ir topolius, ir akmeninius kamuolius, bet svarbiausia buvo surasti paslėptą nuorodą ir perskaityti bei sudėlioti iš atskirų žodžių užšifruotą frazę. Išvaikščioję mokyklos teritoriją, suradę visas (o jų būta 10) išmoningai suslėptas nuorodas  dalyviai susirinko jiems nurodytose vietose, o tada vėl sugužėjo į aktų salę ir mokytoja V. Kisielytė-Hancharyk tęsė seminarą.

Seminare išgirstas idėjas apibendrino  Šalčininkų rajono  savivaldybės švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų kuratorė R. Kazarevskaja linkėdama kiekvienam mokytojui kūrybiškumo, polėkio ir pasiryžimo akademiškąją mokymo paradigmą kuo lanksčiau keisti mokymosi paradigma, kuri šiuolaikiniams mokiniams yra priimtinesnė ir veiksmingesnė.

Šalčininkų r. lietuvių kalbos mokytojų
metodinio būrelio pirmininkė
Rasytė Matulevičienė