Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Kuriame mokyklą visiems

Šių dienų mokyklos jau įprato prie specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko sampratos. Keičiami tradiciniai ugdymo būdai, įvairinamas mokymo procesas. Tačiau mokytojams dažnai kyla įvairių klausimų, kaip organizuoti darbą klasėje taip, kad kiekvienas mokinys galėtų dirbti pagal savo galimybes.
Balandžio mėnesį Kalesninkų L. Narbuto vidurinėje mokykloje per mokytojų susirinkimą buvo pristatytos ir aptartos autorių R. Kišonienės ir R. Dudzinskienės metodinės rekomendacijos mokytojams, ugdantiems skirtingų poreikių ir gebėjimų mokinius – „Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo (si) poreikių, ugdymo turinio individualizavimas”. Jo metu mokytojai daugiau sužinojo apie individualizuotų ugdymo programų rengimo principus.
Iš anksto pedagogai turėjo atlikti užduotį - parengti ugdymo mokymo priemonę vaikams, turintiems mokymosi sunkumų. Šių priemonių pagalba galima įdomiai ir suprantamai perteikti vaikams dėstomą dalyką, be to žaidžiant, kuriant, dėliojant sudaromos sąlygos laisvai saviraiškai. Priemones kūrė ne tik mokytojai, bet jiems noriai talkino ir mokiniai. Pačių pagamintos priemonės, kurias vėliau mokytojai galės panaudoti per pamokas, buvo pademonstruotos parodėlėje.
Svarbu ir atsakinga yra sukurti sąlygas ir aplinkybes, atrasti metodus, sugalvoti priemones, kad kiekvienas mažas žmogutis, nepaisant visų jo problemų ir negalių, turėtų savo patirties ir žinių šaltinį –  visavertį jutiminį pasaulio pažinimą.


Juliana Markel,
Kalesninkų L. Narbuto vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja