
Kiekvienam yra pažįstamas jausmas, kai laukia tūkstančiai darbų ruošiantis gražiausioms metų šventėms, kai tu nespėji, kai apima pyktis, o kur dar sąsiuvinių tikrinimas ir pasiruošimas pamokoms... Ir tos taip laukiamos šventės būna ne tokios mielos.
Daug svarstėme, kaip suderinti ugdymo procesą (juk pamokos turi vykti) ir šventinės atmosferos, geros nuotaikos sukūrimą.
Idėjų pasisėmėme iš projekto ,,Kūrybinės parnerystės“, kuriame šiemet dalyvauja mūsų mokykla. Pažvelgėme į mokymą(si) kūrybiškai, juk svarbu vaikus sudominti, pažvelgti į pamoką įdomiai ir žaismingai.
Susibūrusi kelių mokytojų grupė, remdamasi mokinių apklausos rezultatais, suplanavo, kokios kūrybinės dirbtuvės veiks visą savaitę iki pat baigiamojo renginio, kuris tradiciškai mokykloje vyksta paskutinę mokymosi dieną prieš žiemos atostogas. Sudarėme mišrias grupes, kuriose dirbo ir pirmokas, ir dvyliktokas (maždaug po 12 mokinių). Abejojome, ar teisingai suskirstėme mokinius, juk mažesniems mokiniams galėjo būti labai nedrąsu, tačiau, kaip vėliau kalbėjo jaunesni mokiniai, jie pajautė, jog vyresni mokiniai jiems stengėsi padėti, jais rūpinosi ir dabar mokykloje jie jaučiasi saugesni, atradę daugiau draugų. Tokiu būdu vienas iš kūrybinės savaitės tikslų buvo pasiektas.
Kiekvieną savaitės dieną vyko penkios pamokos, t.y. penkios kūrybinės dirbtuvės, o naujametiniam pasirodymui ruoštis skirta šešta pamoka. Mokiniai patys gamino kalėdinius atvirukus ir vokus, dovanų dėžutes, tam prireikė nemažai dailės, technologijų, matematikos žinių (mokiniai turėjo įvertinti, kiek reikės medžiagų, išmatuoti, pavaizduoti, derinti įvairias medžiagas), tai lavino mokinių vaizduotę ir skatino smalsumą.
Pagamintus atvirukus taisyklingai mokė užrašyti lietuvių kalbos mokytojos, kurios supažindino mokinius su įvairiais sveikinimo tekstų kūrimo būdais. Kitose dirbtuvėse mokiniai kūrė kalėdines pasakas, mokėsi giedoti kalėdines giesmes, iš vaškinių lakštų gamino žvakes. Kokios gi Kalėdos be saldumynų Kalėdinių sausainių kepimo dirbtuvėse mokiniai kepė imbierinius sausainius, kuriuos gražiai papuošę ir supakavę kartu su kalėdiniais atvirukais įteikė mokyklos ir miestelio bendruomenės nariams.

Labiausiai visus sužavėjo aktorystės meno dirbtuvės, kur bendra kūrybinė veikla suvienijo įvairaus amžiaus mokinius, subūrė juos į bendrą komandą, leido atsiskleisti tiems mokiniams, kurie savo klasėse buvo visiškai nepastebimi, naujai iškepti aktoriai su savo mini spektakliais pasirodė scenoje baigiamosios dienos renginyje.
Tą savaitę nepamiršo mūsų ir projekto ,,Kūrybinės parnerystės“ kūrybos agentė Jurga Vidugirienė, kuri su savo komanda visą dieną vedė užsiėmimus ,,Kodėl verta mokytis?...“
Mes, mokytojai, kiekvieną pamoką aiškiname vaikams, kodėl verta mokytis, ir mokiniai tai priima kaip prievolę, tačiau, kai apie tą patį sako ir ne mokytojai, o tiesiog sėkmingi žmonės, tai rezultatas būna geresnis.