Kontaktai:
Adresas: Vilniaus g. 49, LT- 17116 Šalčininkai
Tel.: (8 380) 51 233 Faks.:
(8 380) 51 244
El.p.: priimamasis@salcininkai.lt
Kovo 20 d. lietuvių kalbos mokytojai, vadovaujami Šalčininkų r. savivaldybės švietimo ir sporto skyriaus vyriausios specialistės Reginos Kazarevskajos, vyko į metodinį seminarą, kuris šįkart buvo organizuotas Dieveniškių ,,Ryto“ vidurinėje mokykloje.
Seminaro dalyvius pasveikino ir sėkmingo darbo palinkėjo mokyklos direktorė Lolita Mikalauskienė. Pirmoji pranešimą ,,Kūrybiškumo ugdymas lietuvių kalbos pamokose“ kolegoms skaitė Eišiškių S. Rapalionio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Birutė Lukaševičienė. Pranešėja akcentavo, kad svarbu sudaryti mokiniams galimybes pajusti kūrybiškumo galią, sukurti pamokoje atmosferą, skatinančią atvirumą. Mokytoja pasidalijo patirtimi, pateikė keletą patrauklių metodų mokinių kūrybiškumui ugdyti. Po trumpos diskusijos seminaro dalyviai buvo pakviesti stebėti dviejų pamokų. Į pamokas pakvietė lietuvių kalbos mokytoja Vilma Kisielytė-Hancharyk, vedusi pamoką 11 klasėje, ir mokytoja Genė Banelienė, dirbusi tądien su šeštokais.
Pamokos buvo skirtos teksto kūrimo įgūdžiams formuoti. Vienuoliktos klasės mokiniai dirbdami grupėse sukaupė medžiagos literatūriniam rašiniui ,,Ar literatūroje vaizduojami neigiami personažai įdomesni už teigiamus?“ Šeštos klasės mokiniai ruošėsi rašyti samprotaujamojo pobūdžio rašinį apie gimtąjį kraštą ir svarbius istorinius įvykius. Po stebėtų pamokų mokytojos ir seminaro dalyviai išsakė savo pastebėjimus, įžvalgas.
Seminaro dalyviai tęsė darbą, nes darbotvarkėje dar buvo numatytos kitos svarbios veiklos. Antrąjį pranešimą skaitė Dieveniškių ,,Ryto“ mokyklos mokytoja Vilma Kisielytė-Hancharyk ir pateikė metodinių rekomendacijų, kaip būtų galima kuo geriau mokyti mokinius rašyti literatūrinio pobūdžio rašinius. Supažindino su rašinių vertinimo kriterijais. Mokytojai skaitė ir analizavo du rašinius. Taikydami naująsias vertinimo normas bandė argumentuotai pagrįsti rašinių privalumus ir trūkumus.
Mokytojai pasitarė, kokius vadovėlius ir kitas mokymo priemones būtų galima pasirinkti 2013 mokslo metams. Diskutavo dėl būsimų seminarų tematikos, pareiškė savo pageidavimus ir pasiūlymus dėl šiais metais pradėjusios veikti lietuvių kalbos mokytojų svetainės ,,Pagalba mokytojui“ (/lit/Pagalba_mokytojui/635/12/18177).
Lietuvių kalbos mokytojai, susipažinę su mokyklos gyvenimu, pasigrožėję skoningai įrengtais stendais ir mokinių sukurtais darbais, pabendravę su kolegomis, kupini įspūdžių išsiskirstė į savo mokyklas tęsti darbų, kuriems idėjų pasisėmė kovo mėnesio metodiniame lietuvių kalbos mokytojų seminare.
Rasytė Matulevičienė,
Šalčininkų r. lietuvių kalbos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė