Kontaktai:
Adresas: Vilniaus g. 49, LT- 17116 Šalčininkai
Tel.: (8 380) 51 233 Faks.:
(8 380) 51 244
El.p.: priimamasis@salcininkai.lt
Aktyvi pamoka, kai ..... Dažniausiai dedamas daugtaškis, svarstoma ilgai ir daug, kartai netgi per daug. Tačiau šiandien rajono gimnazijų mokinių savivaldų atstovai labai gražiai ir tiksliai padėjo mokytojams pratęsti šį sakinį.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jaunatviškos mintys, tikslūs pastebėjimai, slapti norai ir atviri jaunų žmonių pasisakymai atskleidė jų šiuolaikinės ir aktyvios pamokos lūkesčius. Kam to reikia? Reikalingas pokytis, kuris bus sėkmingai įgyvendintas Šalčininkų rajono mokyklose, dalyvaujant Švietimo ir mokslo ministerijos projekte „Lyderių laikas 3“. Projektu siekiama skatinti iniciatyvių švietimo dalyvių veiklą, įgyvendinti pažangias idėjas ir naujoves švietimo sistemoje. Šalčininkų rajono savivaldybės kūrybinė komanda, kuriai vadovauja Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistas Edmund Učkuronis, siekia pakeisti mokytojų ir mokinių supratimą apie šiuolaikinę pamoką ir tikisi mokinių ir mokytojų pagalbos sėkmingam pokyčio įgyvendinimui.
Šiandien dirbdami grupėse mokytojai ir mokiniai atvirai pasakė, kokia, jų manymu, pamoka turi būti, kaip jie mato šiuolaikinę mokyklą. Sukurti grupių koliažai – tai didžiulis turtas, tai atvirumo skrynia, kuria reikia praverti. Mokytojų darbo rezultatą vainikavo pasisakymas, jog mokytojai + mokiniai + tėvai = idealus produktas, mokinių pasiekimų ir motyvacijos užtikrinimas. Tačiau mokiniai taip pat turėjo ką pasakyti ir vardino, jog jie norėtų pradėti pamokas nebūtinai nuo 8.00 val., norėtų pamokų netradicinėje aplinkoje, daugiau išvykų, šiuolaikinių baldų, muzikos ir judėjimo, susitikimų su įžymybėmis, daugiau interaktyvių mokymo priemonių, ilgesnių atostogų, pamokų be namų darbų, o kurie pasisakymai patraukė ypatingą visų dalyvių dėmesį, nes, pasirodo, jaunimas nori balanso. Anot jų, mokslas + menas + muzika + sportas = balansas, kai per pamokas jie galėtų ne tik rimtai dirbti, bet ir turėtų trumpą pertraukėlę užkandžiui, mankštelei, smegenų šturmui. Tarp už šių norų slypėjo labai svarbus akcentas, jaunimas atiduoda pirmenybę žinioms, nes pasisakė už jų pritaikymą praktikoje.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Viena iš kūrybinės komandos narių Gitana Šablinskaja bandė provokuoti mokinius ir klausė, ar jiems reikalingi pamokų skambučiai? Taip! Ne! Kita skambučių forma! – skambėjo atsakymai. Bet tarp jų buvo išreikštas noras patiems derinti mokymosi mokykloje laiką, mokytis atsakomybės ir mokyti jos savo draugus, parodyti tinkamą pavyzdį ir motyvuoti klasiokus.
Tačiau Lyderių laiko 3 kūrybinė komanda neleido jiems atsipūsti ir parengė dar vieną rimtą užduotį – leido mokiniams atsidurti mokytojų vietoje ir planuoti pamoką. Per šią veiką kūrybingi jaunuoliai pasirinko pamokos temą, įvardijo tikslą, pamokos metodus, užduotis ir rezultatus. Kai kurie mokytojui skyrė netradicinio pedagogo vaidmenį, o įvardijo jį kritiku, kuris padeda eiti teisinga linkme.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nuostabias mokinių mintis ir sukurtus pamokų planus apibendrinusi kūrybinės komandos narė Renata Babravičienė, pastebėjo, jog pamokoje svarbus ne tik mokytojas, bet mokinių įnašas į pamoką taip pat yra vertingas. Anot jos, pamoką gali aktyvinti patys mokiniai, nebūtinai šokdami ir sportuodami, o būdami aktyvūs netgi rašant.
Renginį vainikavo draugiškas mokinių, mokytojų ir kūrybinės komandos flešmobas, kuriam padėjo pasiruošti jaunatvišku požiūriu trykštanti Julija. O renginio apibendrinimas – vos kelias minutes užėmusi užduotėlė, kai reikėjo trumpai pratęsti sakinį „Aktyvi pamoka, kai ....“. Po daugtaškio mokiniai parašė – visi dirba aktyviai, padeda vieni kitiems, padeda vieni kitiems, mąsto ir dalinasi mintimis, pasako savo nuomonę, diskutuoja, juda, šoka, jaučiasi žvalūs ir laimingi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
„Lyderių laiko 3“ kūrybinė komanda, įgyvendinusi susitikimo su mokyklų mokinių savivaldų atstovais iniciatyvą, dėkoja rajono gimnazijų mokinių savivaldų atstovams ir juos atlydėjusiems mokytojams už puikiai praleistą „pusdienį – pamoką“, kurioje netrūko pirmo nedrąsaus žingsnio, linksmo susipažinimo, rimto darbo, atradimų, diskusijų, atvirų pasisakymų, savo pozicijos išdėstymo, atokvėpio pertraukėlės, judėjimo ir apibendrinimo.
![]() |
Inesa Suchocka