Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Rajono mokyklų metodinės tarybos veikla 2009 m.

2009 metais Mokyklų metodinei tarybai buvo svarbu tęsti pradėtus darbus: užtikrinti metodinį ir dalykinį mokytojų bendradarbiavimą, skleisti pedagogines ir metodines naujoves, dalytis gerąja pedagogine patirtimi, skatinti ją, koordinuoti rajono dalykinių būrelių veiklą, informuoti mokytojus apie galimybes kelti kvalifikaciją, skatinti mokytojus dalyvauti seminaruose ir įgyti reikalingų kompetencijų ruošiantis įgyvendinti atnaujintas BP.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo konsultantės Irena Svorobovič. Lilija Kutyš ir Rasytė Matulevičienė vedė seminarus ir skaitė pranešimus (,,Atnaujintų pradinio ir pagrindinio ugdymo programų įgyvendinimas“, ,,Ugdymo turinio kaitos ypatumai“, ,,Bendrųjų kompetencijų ugdymas mokykloje ir patirties sklaida“, ,,Ugdymo turinio individualizavimo ir diferencijavimo galimybės“ ir kt.) Lektorėms buvo svarbu išaiškinti, kam ir kodėl buvo reikalinga programą keisti. Stengiamasi daugiau pabrėžti praktinius dalykus, su kuriais susiduriama mokykloje, ypač akcentuojant individualizavimą, kitus pamokos aspektus, kuriuos reikėtų keisti. Lektorės supažindino su pačia programa, jos struktūra. Per seminarus buvo dirbama su pačiu dokumentu, dalyviai grupinių darbų metu galėjo pasitikrinti, kiek jų požiūris į situaciją Lietuvos švietime sutampa su programos rengėjų požiūriu, diskutuoti dėl atskirų ugdymo sričių paskirties, nagrinėti struktūrines programos dalis, planavimo ypatumus. Aptarti trumpalaikio ir ilgalaikio planavimo ypatumai, dirbant pagal atnaujintas bendrąsias programas, ypač pabrėžiant mokyklų galimybę apsispręsti dėl planavimo. Lektorės sudarė galimybes panagrinėjami programos autorių atrinktus planavimo pavyzdžius, nurodė, kur galima rasti panašių pavyzdžių internete. Buvo siekiama supažindinti su numatomais klasės žurnalo pakitimais ir aptarta, kas turėtų keistis pamokoje. Pamoka  buvo vertinama remiantis išorinio audito pildomu pamokos protokolu ir daugiau kalbama apie tai, kodėl  reikėtų vieną ar kitą pamokos aspektą keisti, ir kaip mokytojai tai supranta. 2009 m. rugpjūčio mėnesį MMT pirmininkė R. Matulevičienė  išplėstiniame švietimo ir sporto skyriaus gamybiniame pasitarime skaitė pranešimą ,,Ugdymo turinio kaita ir atnaujintų bendrųjų programų diegimas“. Kai kuriose rajono mokyklose buvo mokytojų dalykininkų, kurie nuo 2008-2009 m. m. pradėjo dirbti pagal siūlomus atnaujintų BP projektus, taip atsirado galimybė MMT pasidalinti jau pirmųjų žingsnelių patirtimi. MMT nariai aptarė mokymosi motyvacijos problemas ir ieškojo būdų šios problemos sprendimui. Diskusijų metu paaiškėjo, jog ši problema opi kiekvienoje mokykloje. Svarstyta galimybė pakviesti visus rajono mokytojus pasidalinti patirtimi ir aptarti mokymosi motyvacijos ir esminių kompetencijų ugdymo galimybes visuose mokymo(si) koncentruose.
MMT nariai skaitė ir analizavo naujus dokumentus, skirtus švietimo sistemos tobulinimui (,,Valstybinės švietimo strategijos 2003-2010 m. nuostatos, Bendrojo lavinimo ugdymo turinio formavimo, įgyvendinimo, vertinimo ir atnaujinimo strategija 2006-2012 m, ,, Mokymosi krypčių pasirinkimo galimybių didinimo 14-19 metų mokiniams modelio aprašas, 2008 ir kt.).
Rasytė Matulevičienė,
MMT pirmininkė