
Patyčios nėra ta patirtis, kuri padeda vaikui būti tvirtesniam ir užsigrūdinti. Tyrimai rodo, kad patyčios gali sukelti daug įvairių trumpalaikių ir ilgalaikių neigiamų padarinių ne tik patyčias patyrusiems vaikams, bet ir besityčiojantiems ar stebintiems patyčias.
Patyčių mastas mokykloje gali daryti įtaką moksleivių ir mokytojų saugumo jausmui. Mokykloje, esant dažnoms patyčioms, mokiniai jausis mažiau saugūs, mažiau patenkinti mokyklos gyvenimu. Patyčios yra kaip rizikos veiksnys įvairiausioms psichikos sveikatos ir elgesio problemoms atsirasti.
Todėl vasario mėnesį bendradarbiaujanti su Pedagogine psichologine tarnyba (PPT) ir aktyvi Baltosios Vokės E. Ožeškovos vidurinės mokyklos socialinė pedagogė Renata Nanartovič, organizavo 5 - 6 klasių mokinių susitikimą su PPT specialistais, kurių paprašė pravesti paskaitą apie patyčių mažinimą mokykloje.
Vaikai turėjo galimybę per žaidimų situacijas išsiaiškinti, kas tai yra patyčios, pabūti ir skriaudžiamojo ir skriaudiko vietoje. Iš vaikų pasisakymų buvo aišku, jog jie supranta, kad patyčios sukuria baimės ir nesaugumo atmosferą mokykloje. Tai neigiamai veikia mokinių mokymąsi. Į mokyklą vaikai turėtų eiti noriai ir nebijoti, kad kiti su jais nesikalbės, juos stumdys, muš. Specialistų padedami dalyviai suprato, kad kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie patyčių mažinimo ir pakeisti situaciją klasėje, mokykloje.
O jeigu tiek gali pasiekti vienas žmogus, tai kiek galėtumėme padaryti mes visi, draugiškai pajudėję į kovą prieš piktnaudžiautojus?
PPT informacija