Lt En Pl
Pradžia
Pradžia
lt
en pl

Švietimo įstaigų direktorių pasitarimas

Ketvirtadienį, sausio 19 d., Šalčininkų rajono savivaldybės salėje vyko Šalčininkų rajono savivaldybės švietimo įstaigų direktorių pasitarimas skirtas, bendrai 2012 metų veiklai, švietimo naujovėms bei finansiniams mokyklų klausimams aptarti.
Susirinkimo metu Šalčininkų rajono savivaldybės Juridinio ir personalo skyriaus vedėja Vaclava Jelagina supažindino ugdymo įstaigas su naująja tvarka, pagal kurią ugdymo įstaigų vadovai, kurių mokyklos įsteigtos Tarybos sprendimu, vadovaujantis nauju reglamentu, turės iki š.m. balandžio 10 d. pateikti Tarybai veiklos ataskaitą. Iki šiol veiklos ataskaitas Tarybai pateikdavo tik savivaldybės įmonės bei institucijos.

Dar labiau švietimo įstaigų vadovus sudomino pakeista mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir perskirstymo metodika, kurią pristatė Biudžeto ir finansų skyriaus vyriausiasis specialistas Zdislav Mažeiko. Pagal pakeistą metodiką 2012 m. mokinio krepšelio lėšos mokykloms bus mažinamos, didinant nuo rugsėjo 1d. vidutinį mokinių skaičių klasių komplektuose, išskyrus pagrindines kaimo mokyklas. Taipogi  nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. miestelių ir kaimų vidurinėse mokyklose, kurias lanko iki 300 vaikų, 9-12 klasėse nustatomas vidutinis 20 mokinių skaičius (dabar 15), vidurinėse, kurias lanko iki 500 mokinių, 5-12 klasėse nustatomas vidutinis mokinių skaičius – 22 (dabar 20), o vidurinėse, kurias lanko 500 ir daugiau mokinių, 5-8 klasėse nustatomas vidutinis mokinių skaičius iki 25 (dabar 22).

Šiais metais pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymą Šalčininkų rajono savivaldybei skirta 24.561 tūkst. Lt. Tai yra beveik 800 tūkst. Lt mažiau, nei buvo planuota sudarant 2012 m. biudžeto planą, ir apie 1 mln. Lt mažiau nei buvo skirta 2011 m.

Šalčininkų rajono savivaldybė 2012 metų mokinio krepšelio lėšas - 23.301 tūkst. Lt paskirstė pagal švietimo įstaigas, 1.260 tūkst. Lt savivaldybė naudos savo nustatyta Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo, naudojimo ir  perdavimo tvarka.

Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausiosios specialistės Julės Adamonienės buvo pristatyta naujoji brandos egzaminų tvarka.  2012 metais pirmą kartą bus organizuojamas valstybinis (pasirenkamasis) geografijos egzaminas, o visų valstybinių brandos egzaminų užduočių pateikimas bus vienodas. Kandidatai gaus užduoties sąsiuvinį ir atsakymų lapą. Po egzamino išsineš savo užduoties sąsiuvinius. Anksčiau iš egzamino išėję kandidatai, pasibaigus egzaminui, per valandą galės atsiimti savo užduoties sąsiuvinį iš egzamino centro administratoriaus.

Brandos atestatui gauti 2012 metais, kaip ir anksčiau, reikės išlaikyti du brandos egzaminus – privalomąjį lietuvių (gimtosios ar valstybinės) kalbos ir vieną pasirenkamąjį.

Šiemet, kaip ir pernai, stojantieji į universitetus ir pretenduojantys į valstybės finansuojamas studijų vietas, turi būti išlaikę tris valstybinius brandos egzaminus, o į kolegijas – du valstybinius brandos egzaminus. Stojantiesiems į universitetines ir kolegijų menų programas reikia išlaikyti du valstybinius brandos egzaminus ir stojamąjį egzaminą. Iš viso kandidatas galės laikyti ne daugiau kaip 6 egzaminus. Kiek ir kokius brandos egzaminus laikyti, kandidatai turės apsispręsti iki kovo 7 d., o balandžio pradžioje jie galės sužinoti, kuriose savivaldybių mokyklose laikys pasirinktus egzaminus. Pagrindinė brandos egzaminų sesija prasidės gegužės 5 d. užsienio kalbos (prancūzų) egzaminu.
Beata Petkevič
Mero patarėja – atstovė spaudai