
Žvarbų sausio 27 dienos rytą Turgelių vidurinės mokyklos mokiniai jau žinojo, kad dieną praleis įdomiai. Jų laukė nekasdieniška matematikos pamoka, kuri vyko naujai pastatytame Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC), Vilniuje.
5 - 8 klasių mokiniai iš mokyklos išvyko dviem mokykliniais autobusais ir jau 9.30 val. buvo Goethe‘s instituto rengiamoje parodoje „Matematika gyvai“.
Parodos rengėjai apibūdina parodą kaip „sukuriančią naują ir lengvą santykį su abstrakčiu matematikos mokslu“. Parodoje gali apsilankyti kiekvienas – tam nereikia specialaus pasiruošimo. Parodoje mokiniai palietė ir išbandė 20 eksponatų. Atvykę jie dėliojo dėliones, statė tiltus, suko galvas ties kauliukų žaidimais, stebėjo rutulių žaidimus, pūtė muilo burbulus ir skaičiavo. Kiekvienas žaidimas reikalavo dėmesio, susikaupimo ir loginio mąstymo.
Matematinis suvokimas parodoje perteikiamas žaidimų forma, sudarant galimybę matematiką „paliesti“. Tai puikus būdas mokykloje įgytas žinias pamatyti, suprasti, kaip sprendžiamos problemos ne tušinuko ir sąsiuvinio pagalba, daugybe formulių, o prisiliečiant prie idėjos ir mokslo. Už teisingas užduotis vaikai buvo apdovanoti smulkiais prisiminimui skirtais prizais – Goethe‘s instituto prisegamais ženkliukais. Tai dar labiau skatino juos stengtis ir mąstyti.
Sudėtingesnes užduotis vaikams padėjo išspręsti matematikos mokytojos Galina Marinovskaja ir Galina Silko, kurių manymu, panašių žaidimų bus galima sukurti ir turėti mokykloje – tai išlavintų kitokį vaikų mąstymą, padėtų pamatyti per pamokas įdiegtas žinias kitu kampu. Po dvi valandas vykusio užsiėmimo vaikai įsiamžino bendroje nuotraukoje.
Jurgita Seržantaitė, Turgelių vidurinės mokyklos 9 klasės mokinė